Test Bikes & Components

Favero’s bePRO power meter pedals

faster-cc-sa-2-0-dennis-van-zuijlekom

Για τον κάθε ποδηλάτη η ποδηλασία αποτελεί μία δέσμευση και μία επιθυμία να προπονηθεί σωστά και να ανταποκριθεί σε όλες τις προκλήσεις.

Το κλειδί της επιτυχίας έγκειται στην μέτρηση και την παρακολούθηση της απόδοσης συνεχώς και αυτό πλέον υποστηρίζεται από μία μεγάλη ποικιλία μετρητών ισχύος οι οποίοι τοποθετούνται στα ποδήλατα.

bepro_powermeter_kategorie

Η Favero Electronics κατασκεύασε έναν από τους πιο σύγχρονους μετρητές ισχύος, bePRO power meter pedals.

Τα bePRO power meter pedals χρησιμοποιούν δύο αισθητήρες μέτρησης οι οποίοι έχουν τοποθετηθεί μέσα στα πεντάλ και μπορούν να υπολογίσουν ακριβώς την δύναμη που εφαρμόζεται σε αυτά.

favero-electronics-power-meter-pedal-bepro-2-sensoren_b2

Αυτό με την σειρά του, επιτρέπει πολύ πιο ακριβή, αξιόπιστη, και πλήρης συλλογή δεδομένων σε σύγκριση με άλλα βατόμετρα ισχύος στην ποδηλασία δρόμου.

Επιπλέον, χάρη στους δύο αισθητήρες δύναμης που διαθέτει η  bePRO, μπορεί και μετρά τη διαφορά στην ισχύ, μεταξύ των δύο ποδιών του αναβάτη.

prodotto_bepro1

Αυτό βοηθά τον αθλητή στο να παρακολουθεί το έργο που παράγει ξεχωριστά με το κάθε πόδι του και με αυτόν τον τρόπο μπορεί να βελτιώσει την θέση του στην σέλα, το στυλ οδήγησής του και την απόδοση των μυών του.

preview-dynamic-calibration-bepro

Τα Favero bePRO power meter pedals είναι ιδανικά τόσο για τους επαγγελματίες ποδηλάτες, όσο και για τους ερασιτέχνες. Και αυτό, διότι με βάση την ακριβή κατγραφή της απόδοση ισχύος του κάθε ποδιού, δίνεται η δυνατότητα στο να προγραμματιστούν, στοχευμένες ασκήσεις, για την ενίσχυση των μυών των κάτω άκρων, ώστε να υπάρχει απόλυτη ισορροπία απόδοσης, η οποία μπορεί να παρακολουθείται μακροπρόθεσμα.

bepro_singolo_rev01

Το powemeter της bePRO είναι κατασκευασμένο με την χρήση υψηλής τεχνολογίας και ποιότητος υλικών και για αυτόν τον λόγο το καθιστά εξαιρετικά ελαφρύ. Το βάρος του αισθητήρα του bePRO είναι μόλις 16gr και το συνολικό βάρος του κάθε πεντάλ είναι περίπου στα 150gr.

bepro-weight-onepedal_thumb

Ο  bePRO μετρητή ισχύος είναι πάντα έτοιμος προς χρήση χωρίς να χρειάζεται κάποια ιδιαίτερη ενεργοποίησή  του. Οι επαναφορτιζόμενες μπαταρίες ιόντων λιθίου έχουν διάρκεια ζωής 30 ωρών, ανεξάρτητα από το αν προπονείστε ή τρέχετε αγώνες.

img_4057

Επιπροσθέτως είναι αξιόπιστο ακόμα και στις πιο ακραίες συνθήκες και αυτό αποδεικνύεται από τις αυστηρές δοκιμές ποιότητας που πέρασε με επιτυχία όπως: χτυπήματα από επαφές , πτώσεις, φθορά, στεγανότητα από το νερό, διαβαθμίσεις εξωτερικής θερμοκρασίας και χρήση σε υγρασία . Εφοδιασμένο με ένα προηγμένο σύστημα αντιστάθμισης, μπορεί να κάνει ακριβή και αξιόπιστη μέτρηση σε οποιαδήποτε περιβαλλοντική κατάσταση, με ένα περιθώριο λάθους μόλις 2%.

images

Χάρη στην ANT + τεχνολογία του, είναι συμβατό με τους καλύτερους υπολογιστές ποδηλασίας και τα πιο σύγχρονα ΑΝΤ ρολόγια που διατίθενται στην αγορά. Το λογισμικό του μετρητή ισχύος εξασφαλίζει αξιόπιστη μετάδοση δεδομένων σε οποιαδήποτε εμπορικά διαθέσιμη συσκευή.

app2

Και τέλος μπορείτε να εγκαταστήσετε στο ποδήλατό σας μόνος σας μέσα σε λίγα λεπτά, χωρίς τη βοήθεια ενός μηχανικού, χωρίς να χρειάζεται να τροποποιήσετε τη μετάδοση ή να αφαιρέσετε τους τροχούς, ή να εγκαταστήσετε εξωτερικούς αισθητήρες.

Ανεπιφύλακτα…bePRO…

img_4378_thumb

Wilier Triestina GTR SL 2017

gtr-team-carbon-red-g15-nero

Το GTR SL μπορεί να μην είναι η πιο επιθετική προσφορά της Wilier, αλλά όποιος επιθυμήσει να αγωνιστεί μαζί του, θα εντυπωσιαστεί από την σκληρότητά του και τους ελιγμούς του στις στροφές.

20161217_135406

Πιο συγκεκριμένα η Ιταλική Wilier αναφέρει ότι το GTR SL είναι πιο σκληρό, πιο άνετο και λίγο πιο αεροδυναμικό από τον προκάτοχό του.

20161217_133709

Η γεωμετρία του Race επιτυγχάνει μια ωραία ισορροπία ανάμεσα σε μια τυπική θέση οδήγησης αντοχής και σε μία αγωνιστική θέση οδήγησης εξασφαλίζοντας το βέλτιστο αποτέλεσμα.  

gtr-team-dettaglio2

Η Wilier έχει υποστηρίξει για το GTR SL, την φράση «smooth rear design» on the seatstay. Δεν έχει άδικο διότι η ομαλή σχεδίαση στο πίσω ψαλίδι, προσφέρει προοδευτική απόσβεση πάνω στις πιο ασταθείς επιφάνειες του δρόμου.

20161217_135410

Για την ελκυστική τιμή του παραπάνω μοντέλου, η WILIER έχει κατασκευάσει ένα ελαφρύ ποδήλατο το οποίο ανταποκρίνεται σε οποιαδήποτε είδους διαδρομή. Επιταχύνει γρήγορα και σου δίνει την αίσθηση ότι οδηγείς ένα ποδήλατο το οποίο θέλει να πρωταγωνιστήσει παντού.

20161217_133657

Ήταν διάχυτος ο ενθουσιασμός μου όταν οδήγησα για πρώτη φορά αυτό το ποδήλατο και θεωρώ ότι θα ταίριαζε σε πολλούς ποδηλάτες.  

wilier-2016011209

Με μία φράση θα έλεγα ότι το GTR SL είναι απλά ένα υπέροχο πράγμα, το οποίο πρέπει να το οδηγήσετε.

 

Fuji Norcom Straight η F1 της ποδηλασίας

2013-11-03 12.20.44

Στα μέσα περίπου του 2013 η Fuji παρουσίασε το νέο της μοντέλο ποδηλάτου Ατομικής Χρονομέτρησης τόσο για τους σπεσιαλίστες στο αγώνισμα αυτό, όσο και για τους Τριαθλητές.

Οι απαιτήσεις που δημιουργούνται από μία μεγάλη διαδρομή Τριάθλου, είναι τελείως διαφορετικές από τις απαιτήσεις που απαντούν σε μία κλασική διαδρομή Ατομικής Χρονομέτρησης. Τα ποδήλατα μπορεί να φαίνονται παρόμοια, αλλά οι ρυθμίσεις τους είναι πολύ διαφορετικές.

2013-11-03 11.25.29

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, οι εταιρείες ποδηλάτου έχουν αναπτυχθεί είτε στην κατασκευή διαφορετικών πλαισίων για Τρίαθλο και Ατομικής Χρονομέτρησης, είτε σε πλαίσια που να μπορούν να προσαρμοστούν και για τις δύο χρήσεις.

Το Norcom Straight ανήκει στην τελευταία κατηγορία και είναι εξοπλισμένο με δυνατότητες ρυθμίσεων τόσο για το Τρίαθλο όσο και για την Ατομική Χρονομέτρηση

Το Norcom Straight δεν είναι μια απλή εξέλιξη του προγενέστερου D6, αλλά ανοικοδομήθηκε από το μηδέν πάνω σε μία νέα αναθεωρημένη γεωμετρία.

Εκτός από τις αλλαγές στη γεωμετρία, η Fuji προσπάθησε να βελτιώσει και την αεροδυναμική του πλαισίου, σύμφωνα με αυτό που ονομάζουμε σήμερα “Superbike”.

Η αίσθηση της σταθερότητας και της ευελιξίας κατά την οδήγηση είναι πραγματικά κάτι που αξίζει να σημειωθεί ιδιαίτερα. Με πιο απλά λόγια, εμπιστεύεσαι πάρα πολύ γρήγορα τις δυνατότητες αυτού του ποδηλάτου οδηγώντας το στα “άκρα”.

2013-11-03 11.33.36

Η Fuji αναφέρει ότι το Norcom μπορεί να υπερηφανεύεται για 18% περισσότερη βελτίωση στην αεροδυναμική του σε σχέση με το D6.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η προέλευση του ονόματός του…Norcom Straight

Η Norcom Road είναι ένας πραγματικός δρόμος πολύ κοντά στα γραφεία της μητρικής εταιρείας Fuji Advanced Sports. Ο δρόμος αυτός ήταν πολύ δημοφιλής για ποδηλατικές βόλτες μετά το μεσημεριανό γεύμα. Κατόπιν, καταχωρήθηκε από τους ντόπιους ως διαδρομή στο Strava με την ονομασία Norcom Straight.

Σύμφωνα με τον τεχνικό διευθυντή της Fuji Steven Fiarchild, το Norcom Straight ήταν το πιο δύσκολο έργο του, το οποίο έλαβε χώρα σε μια περίοδο αρκετών χρόνων και όχι λίγων μηνών.

Το Norcom Straight έχει μερικές μοναδικές μηχανικές λεπτομέρειες που αποτελούν σημαντικό πλεονεκτήμα για την χρήση αυτού του ποδηλάτου.

2013-11-03 12.24.37

Μία από αυτές είναι τα πίσω ρυθμιζόμενα συρόμενα dropouts, τα οποία επιτρέπουν την εύκολη αλλαγή τροχών και τη διατήρηση της διαμήκους προσαρμοστικότητας.

Επίσης ένα άλλο μοναδικό χαρακτηριστικό είναι αυτό που η Fuji αποκαλεί τεχνολογία “RIB”. Στην ουσία πρόσθεσε ένα στήριγμα στο εσωτερικό των “ποδιών” του πηρουνιού και στον διαγώνιο σωλήνα (Downtube) για περισσότερη ακαμψία.

Αυτό που μου έκανε πάρα πολύ καλή εντύπωση στο θέμα της ασφάλειας όταν οδήγησα αυτό το ποδήλατο, ήταν η άριστη και ομαλή λειτουργεία των φρένων του.

Η Fuji χρησιμοποιεί τα TRP v-brakes με ένα καλοσχεδιασμένο τρόπο μεταφοράς των καλωδίων τους από ειδικές θύρες, οι οποίες αποσκοπούν στη μείωση των τριβών και στην ομαλή πέδηση κατά το φρενάρισμα.

Πολλές φορές, οι φωτογραφίες και οι περιγραφές δεν μπορούν να αποδώσουν τις πραγματικές δυνατότητες ενός ποδηλάτου.

2013-11-03 11.24.40

Το σίγουρο είναι ότι το Norcom είναι ένα έξυπνο σχεδιασμένο ποδήλατο και η γεωμετρία σε συνδυασμό με την υψηλή προσαρμοστικότητά στο εμπρόσθιο μέρος του, μπορεί να δώσει λύση στον μεγαλύτερο μέσο όρο των αθλητών που ασχολούνται με το Τρίαθλο ή την Ατομική Χρονομέτρηση.

2013-11-03 12.21.06

Αξίζει να το δείτε από κοντά και να κάνετε ένα test ride.

Αποκλειστικός Αντιπρόσωπος των Fuji στην Ελλάδα Ι. ΜΑΓΚΛΑΡΗΣ & ΣΙΑ Ο.Ε

Osymetric Chainrings & Efficiency of Pedal Stroke

Event T.L.P. Sxinias 43km Time Trial
Event T.L.P. Sxinias 43km Time Trial

Όλο και περισσότερο έδαφος κερδίζει στην αγωνιστική ποδηλασία, η φιλοσοφία της χρήσης μη στρογγυλών δίσκων, η οποία υπόσχεται αποδοτικότερο πετάλαρισμα και καλύτερη απόδοση ισχύος κατά την διάρκεια της άσκησης.

Πριν από τέσσερις περίπου μήνες μου δόθηκαν τα Osymetric δισκάκια, προκειμένου να κάνω ένα τεστ αντικειμενικής αξιολόγησής τους.

Θεωρώ, ότι τέτοιου είδους δοκιμές-τεστ δεν γίνονται σε 1-2 ημέρες, αλλά αντίθετα χρειάζεται αρκετό χρονικό διάστημα για να μην υπάρξουν λανθασμένα συμπεράσματα.

Είχα υπολογίσει ότι θα έπρεπε να προπονηθώ με τα Osymetrics για ένα χρονικό διάστημα 3-4 μηνών για τους εξής λόγους

  1. Πριν από οποιαδήποτε μορφής έντασης ήταν απαραίτητο να υπάρξει ένα χρονικό περιθώριο βασικής προσαρμογής των μυών μου πάνω στα Osymetrics.

  2. Ήθελα να συνειδητοποιήσω, ποιά ήταν η άμεση διαφορά στην αίσθηση μεταξύ του Οsymetric και του στρογγυλού δίσκου, ποδηλατώντας σε μέτρια ένταση.

  3. Θα έπρεπε να δοκιμάσω τα Osymetrics, σε όλες τις μορφές επιβάρυνσης και σε διαφορετικούς προπονητικούς κύκλους, ώστε να συμπεριλάβω στην έρευνα και τον παράγοντα “κούραση”.

  4. Για μια πιο ολοκληρωμένη άποψη, θα έπρεπε να προπονηθώ σε διάφορα μορφολογικά επίπεδα διαδρομών (Aνηφόρα-Ευθεία-Κατηφόρα)

Για ασφαλή και μετρήσιμα αποτελέσματα τοποθετήθηκαν τα  Osymetrics σε δισκοβραχίονα με μετρητή ισχύος.

Τα Osymetrics δισκάκια δεν έχουν σχέση με τα Οβάλ ή τα Ελλειπτικά δισκάκια. Αντίθετα, αποτελούν μία μοναδική κατοχυρωμένη πατέντα με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, η οποία αναφέρεται σε δύο καμπύλες οι οποίες κινούνται συμμετρικά γύρω από ένα σημείο, με σκοπό να εξαλείψουν  το Deadspot/weakspot (αδύναμο σημείο) κατά την περιστροφική κίνηση του πεντάλ.

Είναι σημαντικό για την κατανόηση του παραπάνω, να δείτε σε ποιες συνιστώσες αναλύεται η περιστροφική κίνηση που ασκεί ο ποδηλάτης στο πεντάλ.

Η απλή κίνηση, κατά την οποία ο ποδηλάτης σπρώχνει προς τα κάτω τους δισκοβραχίονες, δεν είναι τελικά και τόσο απλή όσο φαίνεται. Σκεφτείτε τί συμβαίνει, όταν σπρώξτε τους δισκοβραχίονες απλά προς τα κάτω, τη στιγμή που το πεντάλ βρίσκεται στην ώρα θέσης 12 και 6 (deadspot/weakspot)….Απολύτως τίποτα, ενώ παράλληλα σπαταλείται σημαντική ενέργεια στα αδύναμα σημεία .

Ωστόσο, μπορείτε να αποκτήσετε ωφέλιμη παραγωγή ενέργειας ξεπερνώντας το deadspot, όταν ωθήσετε προς τα εμπρός, πάνω από την κορυφή (ώρα θέσης 12) και τραβώντας πίσω, στο κάτω μέρος (ώρα θέσης 6).

Το σχήμα 1. εξετάζει το κρίσιμο εύρος της κίνησης πάνω στην κορυφή της διαδρομής του πεντάλ. Το συγκεκριμένο σημείο της διαδρομής του πεντάλ μπορεί να αποτελέσει, είτε ένα αδύναμο σημείο (deadspot), είτε ένα επιπλέον μπόνους στο κομμάτι της ενέργειας, με βασική προϋπόθεση βέβαια τη σωστή τεχνική.

Σχήμα 1.

Η πρόκληση είναι να πιέσει το πόδι σας προς τα εμπρός, πάνω στην κορυφή της διαδρομής και μετά να συνεχίσει την πίεση προς τα εμπρός και κάτω, καθώς ξεκινάει η κάθετη κίνηση του δισκοβραχίονα.

Στο παραπάνω σχήμα απεικονίζεται η κατεύθυνση της δύναμης Α, η οποία χαρακτηρίζεται ως η βέλτιστη και η κατεύθυνση της δύναμης Β, η οποία είναι η λιγότερο αποτελεσματική.

Η διαγώνια γραμμή Α, η οποία εκτείνεται παράλληλα με τον βραχίονα, αντιπροσωπεύει το αποτελεσματικό μήκος του μοχλού, όταν η πίεση εφαρμόζεται κάθετα προς το κέντρο της περιστροφής.

Οι δύο κάτω γραμμές Α και Β, συγκρίνουν τη διαφορά του ενεργού μήκους του μοχλού,όταν η δύναμη εφαρμόζεται από την κατεύθυνση Α ή Β. Συνεπώς, με ίση ποσότητα μϋικής δύναμης, ωθώντας μόνο προς τα κάτω τον βραχίονα (Β), επωφελούνται τα ⅔ της δύναμης αυτής, από ότι αν η ώθηση γινόνταν προς τα εμπρός και προς τα κάτω (Α).

Έχοντας λοιπόν την παραπάνω γνώση, ήθελα σε πρώτη φάση να διαπιστώσω κατά πόσο ο σχεδιασμός του Osymetric, βοηθάει να ξεπεραστεί γρηγορότερα και με τη λιγότερη σπατάλη ενέργειας το deadspot ( ώρα θέσης 12 & 6 ).

Για τον λόγο αυτό, τοποθέτησα στον δισκοβραχίονά μου ένα στρογγυλό δίσκο στην θέση του μικρού και ένα Osymetric στην θέση του μεγάλου. Έκανα μία τρίωρη ρολαριστή προπόνηση σε ευθεία διαδρομή και κάθε μισή ώρα πραγματοποιούσα την εναλλαγή μεταξύ των δύο δίσκων.

Το αποτέλεσμα ήταν συγκλονιστικό…Κάθε φορά που αλλάζα την αλυσίδα από τον Osymetric (μεγάλο δίσκο) στον στρογγυλό (μικρό δίσκο), ένιωθα ότι τα πόδια μου στα πρώτα 5 λεπτά, δυσκολεύονταν αρκετά να περιστρέψουν τον δίσκο, παρόλο που αυτός ήταν μικρός σε μέγεθος.

Αυτή η δυσκολία, η οποία έμοιαζε σαν “σκάλωμα” συνέβαινε όταν οι βραχίωνες περνούσαν από τα αδύναμα σημεία.

Αντίθετα, όταν άλλαζα την αλυσίδα από τον μικρό προς τον μεγάλο δίσκο, η αίσθηση ήταν ιδανική για ένα σωστό ρολάρισμα.

Ο Osymetric δίσκος αποτελείται από δύο σημεία οδόντωσης με χαμηλό προφίλ και από άλλα δύο σημεία οδόντωσης, με υψηλό προφίλ. Κατά την περιστροφή του δίσκου, η χαμηλού προφίλ οδόντωση, περνάει από το deadspot, ενώ η υψηλού προφίλ οδόντωση, περνάει από τις θέσεις μέγιστης παραγωγής ισχύος (ώρα θέσης 3 & 9).

Παρακάτω υπάρχει ένας πίνακας απο τον κατασκευαστή, που δείχνει σύμφωνα με το μέγεθος του Osymetric, την αντίστοιχη αναλογία σε συμβατικό στρογγυλό δίσκο.

Πίνακας Osymetrics
Πίνακας Osymetrics

Αρχές Νοεμβρίου υποβλήθηκα σε χειρουργική επέμβαση στον επιγονατιδικό τένοντα του αριστερού ποδιού μου, ώστε να αφαιρεθεί ο ίλος από την κνήμη μου, αποτέλεσμα παλαιού κατάγματος στην περιοχή αυτή. Η εν λόγω επέμβαση προκάλεσε αρκετό οίδημα γύρω από το γόνατο, με συνέπεια να μείνω περίπου 2 μήνες χωρίς άσκηση και να ατροφήσουν οι μυς μου.

Όταν άρχισα να προπονούμαι, η απόκλιση δύναμης του αριστερού ποδιού μου σε σχέση με το δεξί ήταν στο 11%.

Απόκλιση 11%
Απόκλιση 11%

Η προπόνηση με τα Osymetrics με βοήθησε σε μεγάλο βαθμό να ισορροπήσω τη δύναμη μεταξύ των δύο ποδιών μου, μειώνοντας την απόκλισή τους στο 6%, μέσα σε ένα χρονικό διάστημα μόλις  2 περίπου μηνών.

Απόκλιση 6%
Απόκλιση 6%

Πολλοί τραυματισμοί στην ποδηλασία προκαλούνται από την κακή θέση-στάση πάνω στο ποδήλατο και την κακή τεχνική του πεταλαρίσματος λόγω του deadspot. Έρευνες έχουν δείξει ότι με τους Osymetrics δίσκους, μείωνεται η πίεση στο γόνατο κατά 7.5% σε σχέση με τους στρογγυλούς δίσκους και επιπλέον οι αναβάτες επωφελούνται από αυτούς, βελτιώνοντας την τεχνική τους ώστε να ξεπεράσουν πολύ ευκολότερα το deadspot.

Στην ουσία αυτό που διαπίστωσα, ήταν ότι τα Osymetrics, δεν αφήναν τα πόδια μου να στρεσάρονται κάτω από την ίδια κατάσταση κόπωσης, όπως συμβαίνει με τα στρογγυλά δισκάκια.

Η κατασκευαστική εταιρία των Osymetrics αναφέρει μέσα από ένα πλαίσιο μελετών που έχουν πραγματοποιηθεί, ότι οι συγκεκριμένοι δίσκοι αυξάνουν την ισχύ και την ταχύτητα του αθλητή κατά 10% και επίσης μειώνουν το γαλακτικό οξύ στους μυς κατά 12%.

Γυμναζόμουν περίπου 3 εβδομάδες μετά τo παραπάνω δίμηνο προπονητικής απραξίας, χρησιμοποιώντας τα Osymetrics. Στο τέλος της 3ης εβδομάδας, συμμετείχα στο T.L.P event διάθλου στον Σχοινιά Αττικής στις 20-01-2013, αγωνιζόμενος στο ποδηλατικό κομμάτι της Ατομικής Χρονομέτρησης 43km.

Time Trial 43km
Time Trial 43km

Ήταν εντυπωσιακό για εμένα το γεγονός, ότι κατάφερα να βγάλω 293w NP για 1 ώρα με 32Nm ροπή μέσο όρο. Φυσιολογικά, θα έπρεπε να είμαι μεγαλύτερο χρονικό διάστημα προπονημένος για να καταφέρω να βγάλω ένα τέτοιο αποτέλεσμα.

Δεδομένα από το T.L.P. event
Δεδομένα από το T.L.P. event

Τους λίγους μήνες που προπονούμε με τα Osymetrics, έχω διαπιστώσει ότι χρειάζεται κανείς να δουλέψει αρκετά προσεκτικά και σε βάθος χρόνου για να εκμεταλλευτεί στο μέγιστο τις δυνατότητες που μπορεί να του προσφέρουν.

Σε κάθε εύρος της διαδρομής του πεντάλ, διαφορετικό ποσοστό μϋικής δύναμης ενεργεί κατά την περιστροφή. Στην προς τα εμπρός ώθηση πάνω από την κορυφή, συνεισφέρει περίπου το 10% της συνολικής μϋικής δύναμης, η κάτω διαδρομή, το 65% και το τράβηγμα πίσω, περίπου το 25%.

Είναι προφανές από το παραπάνω, ότι για να βελτιώσετε την τεχνική σας, θα πρέπει να αξιοποιηθεί και η ανοδική κίνηση του πεντάλ. Ας υποθέσουμε ότι το κάθε ένα από τα πόδια ζυγίζει 7 κιλά. Αν δεν έχετε δημιουργήσει καμία απολύτως ενέργεια ανύψωσης τη στιγμή που το ένα πόδι βρίσκεται στην ανοδική φάση, τότε τα 7 κιλά βάρους του, θα τα επωμιστεί το αντίθετο πόδι που πιέζει. Τί σπατάλη ενέργειας…..

Οι καμπτήρες του ισχίου (ορθός μηριαίος, λαγονοψοϊτης, τείνων την πλατεία περιτονία, ραπτικός, κτενίτης & πρόσθια μοίρα μικρού γλουτιαίου) είναι αυτοί που συμβάλλουν στην ανύψωση του ποδιού και είναι σχετικά πιο αδύναμοι μυς σε σχέση με αυτούς των δρομέων. Στο σχήμα 2. οι θέσεις 6-8 δείχνουν το εύρος της κίνησης που δουλεύουν οι καμπτήρες μυς.

Σχήμα 2.

 

Υπάρχει όμως και άλλο ένα κρίσιμο σημείο του κύκλου που πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή. Είναι οι θέσεις 4-6 και σε αυτό το εύρος της κίνησης μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τους δικέφαλους μηριαίους για την παραγωγή ενέργειας.

Όταν γίνεται σωστά η περιστροφή του πεντάλ, η δυναμικότητα της δράσης των δικέφαλων μηριαίων, θα πρέπει να είναι η δεύτερη πιο ισχυρή μορφή δύναμης, ακριβώς μετά από την κυρίαρχη δυναμική δράση των τετρακεφάλων μυών, κατά την πτωτική κίνηση του πεντάλ.

Όπως αντιλαμβάνεστε, η σωστή Τεχνική του πεταλαρίσματος θα πρέπει να αποτελεί τον πρωτεύοντα στόχο του κάθε ποδηλάτη, αν θέλει να ελπίζει σε αξιόλογες επιδόσεις.

Η επιλογή του δισκοβραχίονα με τις καινούργιες καινοτομίες των Oval, ή των Osymetrics ή των Ελλειπτικών, πιστεύω ότι διαδραματίζει δευτερεύοντα στόχο.

Προσωπικά αν ήταν να επιλέξω ανάμεσα από τη σωστή Τεχνική και έναν καινοτόμο υποσχόμενο δισκοβραχίονα για καλύτερες επιδόσεις, θα επέλεγα τη σωστή Τεχνική.

Διότι τί να κάνω έναν τέτοιο δισκοβραχίνα, όταν λόγω κακής Τεχνικής, κάποιες μυϊκές ομάδες του ποδιού μου υπερλειτουργούν, ενώ κάποιες άλλες υπολειτουργούν, γεγονός το οποίο οδηγεί σε μυϊκές κράμπες και τραυματισμούς.

Θα μπορούσα να παρομοιάσω την Τεχνική του πεταλαρίσματος, με την Τεχνική του κολυμβητή. Αναρωτιέμαι, πόσο θα μου χρησίμευε το πιο τέλειο μαγιό πλευστότητας, αν κολυμπούσα ελεύθερο με το κεφάλι έξω και ψηλά από το νερό. Σίγουρα θα χρειαζόμουν πολλαπλάσια δύναμη για να διατηρήσω την ίδια ταχύτητα σε σχέση με έναν κολυμβητή, ο οποίος λόγω σωστής Τεχνικής, απλά, “ρολάρει” στο νερό.

 

Advertisements

2 thoughts on “Test Bikes & Components

  1. λουκα αμετρητα μπραβο για το αρθρο που μας παρουσιαζεις ειναι πραγματικα κατι ασηνυθηστο για τα ποδηλατικα πεπραγμενα του χωρου μας σε ευχαριστουμε πολυ σηνεχησε

  2. Πολύ καλό και επιμορφωτικό το άρθρο και γενικότερα η προσέγγιση του θέματος. Με χαρά να δούμε ακόμη περισσότερα στο μέλλον!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s